Sådan onboarder vi nye kunder

Overvejer I at outsource produktionen af jeres marketing, men er I bange for, at jeres ønsker og behov går tabt i processen? Det kan virke uoverskueligt at få en ny samarbejdspartner onboardet så workflows og ledelsesprincipper passer sammen og man ikke bare sidder og taler forbi hinanden i tilsyneladende uendelige møderækker og briefinger.

Men sådan er det altså ikke, når I outsourcer til SPRING Production. Det er tværtimod hurtigt, smertefrit og designet med jeres oplevelse som udgangspunkt. Fordi vi har været her så mange gange før. Baseret på mange års erfaring har vi udviklet en gnidningsfri onboarding-proces, der gør os i stand til varetage jeres produktionsopgaver med minimal indsats fra jeres side, så I kan fokusere på at gøre jeres kerneforretning endnu bedre.

Med vores velafprøvede onboarding-proces skaber vi fundamentet for personlige, samarbejdende partnerskaber, hvor spildtid forvandles til besparelser lige fra starten.

Når du har læst den her artikel til ende, er vi sikre på, at du forstår præcis hvor let onboarding kan være og hvor store fordele, I kan opnå ved at outsource og arbejde sammen med en erfaren produktionspartner.

Fase 1

Forståelse

Tidsramme: uge 1+2

Alle virksomheder er forskellige og en forståelse af hvordan, I arbejder, er helt central for at vi kan udvikle et velfungerende partnerskab. Vi bruger forståelsesfasen til at undersøge hvordan jeres virksomhed fungerer, se på systemer og processer og endelig forventningsafstemme. Ved at analysere nøglebehov, specifikationer og IT-krav i forhold til jeres projekter, opgavetyper og arbejdsmængde kan vores dygtige onboarding-team hurtigt se, hvor der er mulighed for forbedringer, og samtidig lave både en ramme og en køreplan for udviklingen af et gnidningsfrit og gensidigt frugtbart samarbejde. 

 

Fase 2 (a)

Fundament

Tidsramme: uge 3 

Når vi skaber fundamentet, prioriterer vi at definere, hvad best practice er. Vi mødes med jeres interessenter og teams for at diskutere vores workflows og forbedringsforslag, samt planen for onboarding af resten af virksomheden. På dette tidspunkt i processen vil vi være i stand til at give jer en udførlig liste med anbefalinger til jeres fremtidige setup:

  • Brand guidelines
  • Procesforløb
  • Briefing-skemaer
  • Master-skabeloner
  • Jobspecifikationer
  • Filhåndtering og logistik
  • Teknisk setup
  • Kommunikation og mødeafholdelse
  • Budgetter og fakturering
  • Setup til kvalitetskontrol
  • Setup til godkendelse og korrektur

Alle disse anbefalinger skræddersys til den konkrete virksomhed. Med udgangspunkt i vores forståelse af jeres forretning anlægger vi en meget pragmatisk tilgang til finjusteringen af jeres processer og tilpasser os hurtigt jeres behov, så al kommunikation og alle projekter er on-brand og af højeste kvalitet.

 

Fase 2 (b)

Fordybelse

Tidsramme: uge 3-4

Fordybelsesfasen handler om at lære, træne og integrere os selv i jeres kerneforretning. Vi vil typisk bede om lov til at arbejde på et pilotprojekt eller anden opgave, der kan hjælpe os til at forstå, hvordan vi i fremtiden skal briefe vores produktionsteams, spotte flere muligheder for forbedringer, fastlægge do’s & dont’s og leve os ind i jeres brands visuelle univers. Med vejledning fra jer vil vores onboarding-team sørge for at få rettet ind, hvor der er behov for det, og lagt en handleplan for endelig implementering og kvalitetskontrol.

 

Phase 3

Implementering

Tidsramme: uge 5 ––>

I implementeringsfasen bruger vi det, vi har lært i de tidligere faser, til at styre de aftalte opgaver og tilrettelægge en gnidningsfri og effektiv produktionsproces. Vores dedikerede projektlederteams holder styr på tidsplaner, briefinger og leverancer og holder jer dagligt opdateret med statusrapporter vedrørende igangværende opgaver. Opstår der udfordringer eller behov for at foretage ændringer undervejs, så er vores løsning både fleksibel og skalerbar nok til at vi øjeblikkeligt kan indarbejde de nødvendige justeringer. Efterhånden som vores samarbejde modnes vil vi lægge op til regelmæssige opsamlingsmøder, hvor I har mulighed for at komme med feedback på vores arbejde og processer, og hvor vi samtidig kan diskutere vores forslag til yderligere optimering af jeres forretning.

 

Kort sagt

Onboarding er det første og vigtigste skridt mod opbygningen af et stærkt og frugtbart samarbejde – og vi vil gerne gøre hele processen så enkel og effektiv for jer, så vi kan levere den bedst mulige service til alle tider. Uanset om vi skal gøre jeres produktion bedre, give skalerbarhed og fleksibilitet eller optimere jeres produktionsprocesser, så er vi her for at hjælpe jer med at indfri selv jeres største ambitioner.

 

VIL I GERNE HURTIGT I GANG? SÅ START MED DET SAMME

Send os en brief, hvis I bare gerne vil hurtigt i gang – så kan vi kaste os over opgaven, inden onboarding-processen er helt afsluttet.

Vil du vide mere om, hvordan vi arbejder?

Sådan arbejder vi
proofing_tools_1000x575px.jpg

Hvad er marketing implementering?

Sådan arbejder vi
Production setup_3.jpg

Vores produktionssetup

Sådan arbejder vi
Encode.jpg (1)

Work smarter - værktøjer, systemer og automatiseringer

Sådan arbejder vi
Production setup_4.jpg (1)

Kvalitetssikring